close
מידע שימושי

מידע שימושי

שאלות ותשובות

ריכזנו עבורכם מגוון שאלות ותשובות שיקלו עליכם בהבנת הדרישות והצרים לקבלת סיעוד. במידה ויש שאלות נוספות צרו איתנו קשר ונשמח לתת לכם מענה.

פניה מהירה

חמישה תנאים קובעים את זכאות לגמלת סיעוד, ואלה הם:

  1. הינך תושב ישראל שהגיע לגיל הפרישה.
  2. הכנסותך אינן עולות על הסכומים הבאים:
  3. קצבה חודשית בשל רדיפות הנאצים, המשולמת על ידי מדינה אחרת, לא תילקח בחשבון כהכנסה.
  4. אינך מקבל קצבה לשירותים מיוחדים לנכים קשים מן המוסד לביטוח לאומי
  5. אתה נמצא זקוק במידה רבה לעזרתו של אדם אחר בביצוע פעולות היום-יום (להתלבש, להתרחץ, לאכול, לטפל בהפרשות, להתהלך בבית וכדומה), או אתה זקוק להשגחה בבית למען בטיחותך ובטיחות הסובבים אותך.
  6. הגמלה מיועדת רק לקשישים הגרים בבית או בדיור מוגן (לא במוסד).

בקשה או קבלה של חוק סיעוד אינה פוגעת בכל זכות אחרת, למעט מקרה בו קיבל הקשיש שירותים מיוחדים טרם קבלת זכאות חוק הסיעוד.

במקרה כזה יהיה עליו לבחור בין שירותים מיוחדים לבין שירותי חוק הסיעוד.

יש למלא טופס תביעה לגמלת סיעוד. את הטופס ניתן להשיג בכל סניפי המוסד לביטוח לאומי ובאתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי.
נשמח לעזור לכם במילוי הטופס, ללא כל התחייבות מצדכם, במשרדי מ.ט.ע. ניתן לתאם פגישה בטלפון 8560008 – 08 או באמצעות אתר זה .
לאחר מילוי הטופס יש למסור אותו לסניף המוסד לביטוח לאומי במקום המגורים

מרגע הגשת הבקשה במלואה (טפסים מלאים, תדפיס מידע רפואי ואישורי הכנסות) כחודש: כשבוע עד הגעת אחות מביטוח לאומי(תלוי בזמינות האחות ובמענה של הקשיש) ועשרה ימים מקבלת האחות עד קבלת תשובה מביטוח לאומי.

כן, נשמח לעזור לך באופן מיידי. כאמור, במקרים מסוימים אנו מעניקים שירותי טרום-סיעוד על חשבוננו וללא התחייבות.

לפונים לקבלת חוק סיעוד דרך מ.ט.ע, עוד לפני אישור הזכאות לחוק הסיעוד אנא צרו עמנו קשר בטלפון שמספרו 8560008 – 08 או דרך אתר האינטרנט.

עזרה של מטפל/ת בבית המבוטח:

  1. טיפול אישי סיעודי
  2. ניהול משק בית
  3. השגחה
  4. ליווי
  5. עזרה בנטילת תרופות
  6. תקשורת
  7. טיפול 24 שעות
  8. מיצוי זכויות (ניצולי שואה, ביטוח לאומי, ביטוחים משלימים ועוד)
  9. שרותי טרום סיעוד
  10. מתן יעוץ וליווי  מקצועי לנזקק ובני משפחתו בנושאי סיעוד

טיפול במרכז יום לקשישים.

אספקת מוצרי ספיגה חד פעמיים.

משדר מצוקה.

שירותי מכבסה.

השירותים יינתנו על פי החלטה של ועדה מקומית מקצועית לענייני סיעוד.

דאגה ללבוש: על המטפלת לסייע בהלבשה והנעלה, כמו כן עליה לסייע בטיפול בכביסה, גיהוץ ובהתאמת הבגדים לעונה. 

שמירה על רחצה והגיינה: על המטפלת לסייע ברחצה ובטיפול אישי, במידת הצורך סיוע בהחלפת מוצרי ספיגה. 

אכילה: על המטפלת לסייע בהאכלה, בבישול,ואף בקניית מצרכי המזון עבור הזקן. 

ליווי: על המטפלת לסייע בליווי הזקן בהליכה בבית ומחוצה לו,כך גם ללוות את הזקן לבדיקות אצל רופא ובצאתו לסידורים. 

ניקיון: על המטפלת לבצע משימות ניקיון קלות ובסיסיות-שטיפת כלים וסידור המטבח, ניקיון שטחי של חדר השינה, החלפת מצעים וסידור המיטה, השירותים והמקלחת. תפקידי המטפלת לא כוללים ניקיון יסודי של הבית ומטלות ניקיון קשות.

למטפלת אסור לעשות פעולות בית קשות, כגון ניקוי חלונות, תריסים וקירות או ניקוי בית יסודי. אסור למטפלת לבצע עבודות בגובה והרמת דברים כבדים.

כמו כן אסור למטפלת לבצע כל טיפול רפואי, כגון חבישות או טיפולים פולשניים, לרבות חוקן, זריקות, החדרת קטטר ועוד.

ניתן לערער על החלטת הביטוח הלאומי בדבר הזכאות לגמלת סיעוד של ביטוח לאומי ושיעורה אפילו כמה פעמים. קיימות מספר דרכים לערער על החלטת המוסד לביטוח לאומי: כיום המוסד לביטוח לאומי מאפשר למטופל לפנות במכתב ורצוי בצרוף מסמכים רלוונטיים ישירות לאחת מועדות ערר הקיימות בשלושה סניפים של המוסד לביטוח לאומי בארץ לפי אזור המגורים שבו המבוטח גר:

תושבי הצפון צריכים לפנות לסניף בחיפה, 

תושבי המרכז צריכים לפנות לסניף ברמלה.

תושבי הדרום צריכים לפנות לסניף בבאר שבע.

ניתן לערער בדרך זו על החלטת המוסד לביטוח לאומי בעניין בקשות לגמלת סיעוד ובקשות להגדלת מכסת שעות גמלת חוק סיעוד בשל החמרה במצבו של הזקן. יש לפנות לועדת ערר סמוך ככל שניתן לקבלת התשובה מהמוסד לביטוח לאומי. (וזאת כדי למנוע מצב שבו שהועדה תחליט שמדובר במצב שהוחמר ותפנה את המבוטח להגשת בקשה חוזרת).

חשוב לציין שמדובר בשלושה סניפים ראשיים המטפלים בבקשות ערר מכמה יישובים ולכן טיפול בבקשות ערר נמשך זמן רב. המוסד לביטוח לאומי אינו מציין הגבלת זמן לטיפול בבקשת ערר.

בנוגע לזכויות אחרות המגיעות לאזרח הוותיק, נשמח לייעץ ולהפנות אתכם לגורמים המתאימים במ.ט.ע, בטלפון 8560008 – 08, דרך האתר, או בקישור הבא: http://vatikim.gov.il/Documents/hoveret_golmit.pdf

נשמח לעזור. ניתן לעשות זאת בשתי דרכים: האחת – באמצעות העסקת עובד זר; והשנייה – באמצעות העסקת עובד ישראלי או שניים במקביל.
בכל מקרה, את שני הפתרונות ניתן ליישם דרך משרדנו, ולקבל ייעוץ חינם בטלפון 8560008 – 08 או דרך האתר .

מ.ט.ע שולחת לבית הלקוח מומחה להתאמת חיתולים. 

המומחה מציג את מגוון פתרונות הספיגה הקיימים בשוק, ומסייע במציאת המוצר המתאים ביותר לצורכי המטופל והמשפחה.

הייעוץ המקצועי חינם כולל:

  • הסבר על מיצוי מלא של הזכויות מול המוסדות השונים, כגון: ביטוח לאומי, משרד העבודה והרווחה, קופות החולים, חברות הביטוח, גופי הפנסיה ועוד.
  • מ.ט.ע מעניקה ייעוץ מקצועי להתאמת המטפלת ללקוח, על פי רצון המשפחה, תוך התחשבות בפרמטרים החשובים ביותר: שפה, מנטליות, דת, אופי הלקוח, אופי העבודה בבית הלקוח ועוד.
  • מ.ט.ע מעניקה ייעוץ בנושאים כגון מציאת פתרונות אשפוז מוסדי, טיפול בפצעי לחץ, התאמת עובדים זרים ועוד.

לפרטים נוספים ניתן לפנות למשרדנו בטלפון 8560008 – 08 או דרך האתר.

כאן ניתן לקרוא אודות סומכות חונכות, תפקידן ולמי הן מתאימות

בתחילת הביקור יסביר האח לך ולאדם שביקש להיות נוכח בזמן הביקור, על תהליך הבדיקה. האח יענה על שאלותיכם, וירשום את עיקרי הדברים שישמע ממך ומבני משפחתך. שיתוף הפעולה שלך יאפשר לבצע את ההערכה בצורה הטובה ביותר.

כדי להכיר אותך טוב יותר, ישאל אותך המעריך כמה שאלות, וישמע ממך וממי שנוכח בביקור על האופן שבו אתה מתפקד בדרך כלל.

המעריך יצפה בך ובסביבת מגוריך. תתבקש להציג את העזרים שבהם אתה משתמש, את התרופות שאתה נוטל, ומסמכים רפואיים שנמצאים ברשותך. כל מידע שיימסר הוא חשוב ורלוונטי להערכת תפקודך.

במידת הצורך, כאשר המעריך לא יוכל לקבוע, על סמך מה שראה ושמע, את אופן יכולתך לבצע פעולות הקשורות לתפקוד היומיומי שלך, הוא יבקש ממך להדגים חלק מהן: הלבשת בגד על בגד, רחיצת ידיים, חימום מנת מזון והגשתו.

ההדגמה תיעשה בהסכמתך, באופן מתחשב, תוך הקפדה מלאה על הפרטיות שלך. אם תזדקק לעזרה, המעריך יעזור לך. לא תתבקש לעשות שום פעולה שעלולה לסכן אותך.

המעריך יסכם אתך ועם הנוכחים את הביקור, וישאיר לך דף הסבר והמלצות.

המעריך יעביר למוסד לביטוח לאומי את ממצאיו בעקבות הביקור אצלך. בביטוח הלאומי יחליטו בתביעתך בתוך כשבועים ממועד הביקור של המעריך אצלך, וישלחו לך תשובה לכתובת שמסרת בטופס התביעה לגמלת הסיעוד.

הזכאות לגמלת סיעוד אינה נקבעת לצמיתות, ומזמן לזמן יבדוק המוסד לביטוח לאומי את מצבו של המבוטח, את זכותו להוסיף ולקבל גמלת סיעוד ואת שיעור הגמלה המגיעה לו.

אם החמיר מצבו של המבוטח, הוא ומשפחתו רשאים לפנות אל המוסד לביטוח לאומי ולבקש בדיקה מחודשת.