מענק חדש ליוצאי הונגריה והסביבה

מענק חדש ליוצאי הונגריה והסביבה

22.01.2020
מענק חדש ליוצאי הונגריה והסביבה
שתפו בדוא"ל
בעקבות משא ומתן מוצלח של וועידת התביעות וממשלת הונגריה, אושרו תקציבים נוספים לסיוע לניצולי שואה יוצאי הונגריה ו"הונגריה המורחבת". הגוף האחראי על חלוקת הכספים בארץ הוא הקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל.
הקרן לרווחה הקפיאה את אפיק המענקים ההונגרים הרגיל שנפתח בשנת 2013 עבור החזר קבלות משנים 2011-2013, ובעקבות התקציב החדש פתחה הקרן לרווחה אפיק הטבה של החזר כספי ליוצאי הונגריה והונגריה המורחבת על פי הקריטריונים שיפורטו בהמשך.
* במסגרת האפיק – ניתן לקבל החזר כספי כנגד קבלות מקור בגין רכישות שבוצעו בשנת 2013 ועד לתאריך 27.2.2014.
* ניתן להגיש בקשות עד ל27.2.2014. עם זאת, מאחר והתקציב מוגבל, כדאי לנסות להגיש את הבקשות בהקדם.
בקשות שיכללו קבלות משנים 2011-2012, יעברו להמתנה ויטופלו לאחר סיום ההקצבה החדשה.
הסכום המקסימאלי להגשת בקשה הינו 15,000 ש"ח. יצוין כי גובה ההחזר הסופי יקבע בהתאם לכמות הבקשות שתאושרנה, ביחס למסגרת התמיכה שתתקבל מוועידת התביעות, לפי שיקולים סוציאליים, ובכפוף לקיומו של תקציב לנושא. ייתכן שיאושר החזר חלקי או לא יאושר החזר כלל.
תנאי הזכאות:
1.ניצולי השואה יוצאי הונגריה ו"הונגריה המורחבת" אשר חיו תחת הכיבוש הנאצי במלה"ע השנייה.
2.והכנסתם החודשית אינה עולה על 8,828 ₪ ברוטו לחודש.
* שימו לב – גם מי שהגיש בקשות לקבלת מענק ליוצאי הונגריה בשנתיים האחרונות זכאי להגיש בקשה למענק על פי התקציב החדש.
יש להגיש מסמכים המוכיחים שהות בין התאריכים ספטמבר 1939 למאי 1945 תחת הכיבוש הנאצי במלה"ע השנייה ב"הונגריה המורחבת" הכוללת את: הגבולות המורחבים שהיו בתוקף בשנת 1944, לרבות השטחים שנכבשו מצ`כוסלובקיה, רומניה, הקרפטים המזרחיים ויוגוסלביה ושעברו את התקופה בגטו בודפשט ו/או מחנות עבודה, ריכוז והשמדה ו/או במסתור תוך סיכון חיים.
המטרות עבורן ניתן לקבל החזר הן: טיפולים רפואיים, ייעוץ רפואי, חוות דעת רפואית שנייה, נסיעות לטיפולים (במונית ו/או אמבולנס), ביקורי רופא, טיפולי שיניים, מכשירי שמיעה, תרופות (למצרפי דו"ח ריכוז תרופות קדימות בטיפול הבקשה), משקפיים,ציוד רפואי/ שיקומי, מוצרי חשמל וציוד בסיסי לבית: מיטות ומזרונים, מכונת כביסה,מייבש, מיקרוגל, מקרר,כיריים, מזגן, מאוורר, תנור בישול ותנור חימום, טלוויזיה, דוד חשמלי, שואב אבק, מעבד מזון .- מקסימום מוצר חשמלי אחד מכל סוג. הסיוע כולל שיפוץ אמבטיה.
חשוב לציין: טפסי בקשה לסיוע משנים קודמות לא יתקבלו. יש להשתמש בטפסי בקשה עדכניים לאפיק סיוע זה בלבד. יש להגיש את הבקשות לקרן לרווחה לנפגעי השואה כפי שמפורט על גבי טופס הבקשה.
להסבר נוסף וטפסים התקשרו לטלפון 072-2424404. הקרן לרווחה הבהירה כי הגשת בקשה למענק הונגרי אינה מהווה התחייבות של הקרן לקבלת החזר כספי.